Kompetencje
Do WYDZIAŁU BUDOWNICTWA należą sprawy z zakresu:
-
Prawa budowlanego:
-
Wydawanie pozwoleń na budowę i rozbiórkę,
-
Przenoszenie pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu,
-
Stwierdzenia wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
-
Wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego,
-
Przyjmowanie zgłoszeń dot. realizacji obiektów i robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
-
Przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórkach obiektów budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
-
Przyjmowanie zgłoszeń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
-
Udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych po uzyskaniu upoważnienia ministra, który ustanowił przepisy techniczno-budowlane,
-
Rozstrzyganie o niezbędności wejścia na teren sąsiedniej nieruchomości do budynku lub lokalu oraz warunkach korzystania z tego budynku lub nieruchomości w celu wykonania robót budowlanych,
-
Nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego,
-
Prowadzenie rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu nabudowę,
-
Prowadzenie rejestru wydanych dzienników budowy,
-
Prowadzenie rejestru osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie i rejestru osób będących członkami właściwej izby inżynierów budownictwa i izby architektów,
-
Współdziałanie z organami nadzoru budowlanego.
-
-
Własności lokali:
-
Wydawanie zaświadczeń stwierdzających spełnienie wymagań dotyczących ustanowienia odrębnej własności lokali mieszkalnych i samodzielnych lokali wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne.
-
-
Przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
-
Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych.
-
-
Podejmowania współpracy z instytucjami, urzędami i osobami, niezbędnej w prowadzeniu i rozstrzyganiu spraw.
-
Przygotowywania informacji i sprawozdań związanych bądź wynikających z wypełnianych czynności.
-
Realizacji innych zadań wynikających ze zmian przepisów prawnych dotyczących zakresu działania wydziału
-
Utrzymania i doskonalenia procesów Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Informacji.
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 02‑08‑2013 13:11:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|