Skargi i wnioski
Ogólny opis
- Złożenie wniosku lub skargi dotyczącej pracy urzędu.
- Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:
- Poprawy organizacji urzędu.
- Wzmocnienia praworządności.
- Usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom.
- Ochrony własności.
- Lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:
- Zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez organy lub ich pracowników.
- Naruszenia praworządności.
- Naruszenia interesów skarżących.
- Przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
- Nienależytego załatwienia wniosku.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym. - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
Starostwo Powiatowe w Żywcu
Biuro Informacji
34-300 Żywiec, ul. Krasińskiego 13 -
Skargi i wnioski należy kierować do:
- Kierownika urzędu - jeżeli dotyczą pracowników urzędu.
- Rady gminy/miasta - jeżeli dotyczą zadań lub działalności wójta / burmistrza / prezydenta lub kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Rady powiatu - jeżeli dotyczą zadań lub działalności starosty, zarządu powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych.
- Sejmiku województwa - jeżeli dotyczą zadań lub działalności zarządu i marszałka województwa.
- Wojewody - jeżeli dotyczą zadań zleconych.
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
Opłaty
- Skargi i wnioski są wolne od opłat
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- O sposobie załatwienia skargi / rozpatrzenia wniosku zawiadamia się skarżącego / wnioskodawcę na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi / wniosku.
- W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin udzielenia odpowiedzi może ulec przedłużeniu. O zmianie terminu odpowiedzi oraz o przyczynach zwłoki Urząd jest zobowiązany poinformować Stronę.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Bukowski
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 21‑09‑2021 11:44:18
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 21‑09‑2021 11:44:18
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Mateusz Bukowski
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 21‑09‑2021 11:44:18
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 21‑09‑2021 11:44:18
Data ostatniej aktualizacji:
21‑09‑2021 11:52:50
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|