Rejestracja pojazdu marki SAM
Ogólny opis
- Dla pojazdów zarejestrowanych na terenie RP wymogiem jest powiadomienie o każdorazowym zbyciu lub nabyciu pojazdu w terminie do 30 dni. Właściciel, który nie zawiadomi starostę o nabyciu lub zbyciu pojazdu podlega karze pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 PLN.
- Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe.
- Przed dokonaniem rejestracji pojazdu marki SAM, należy uzyskać decyzję o nadaniu numeru identyfikacyjnego oraz wykonaniu tabliczki znamionowej.
- Rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela, starosta ( w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) właściwy ze względu na miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną, jeżeli jest wymagana.
- Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela pojazdu przez okręgową stację kontroli pojazdów - w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu marki „SAM”.
- Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, zalegalizowane tablice (tablica) rejestracyjne i nalepka kontrolna są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłaty pobiera organ dokonujący rejestracji.
- Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC, najpóźniej w dniu odbioru decyzji o czasowej rejestracji pojazdu, za wyjątkiem pojazdów nabytych bez OC, które należy ubezpieczyć w dniu zakupu.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Oświadczenie, że Wnioskodawca jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania pojazdu podlegającego rejestracji (złożone pod odpowiedzialnością karną).
- Dopuszczenie jednostkowe pojazdu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- Osoba fizyczna: dowód osobisty.
- Osoby prawne:
- Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
- Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
- Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
- Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
- Parametry załączników w przypadku składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego:
- Załącznik w formacie JPEG.
- Rozmiar pliku nie większy niż 200 kB.
- Załącznik w formacie PDF.
- Rozmiar pliku nie większy niż 200kB*liczba stron załącznika typu pdf
- Zalecane parametry ze strony interesanta w przypadku wysyłania skanów to:
- Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
- Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.
- Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym. - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
- W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
- W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
- Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Przy rejestracji pojazdu Wnioskodawca ponosi koszty:
- 180,50 PLN - za rejestrację samochodu;
- 121,50 PLN - za rejestrację przyczepy, naczepy, motocykla lub ciągnika rolniczego;
- 111,50 PLN - za rejestrację motoroweru;
- w przypadku złożenia wniosku o wydanie tablic rejestracyjnych z wyróżnikiem indywidualnym opłata za tablice rejestracyjne wynosi:
- dla samochodu - 1000 PLN,
- dla motocykla - 500 PLN, a całkowita opłata za rejestrację pojazdu obliczana jest indywidualnie.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku (w przypadku rejestracji drogą elektroniczną po dostarczeniu oryginałów dokumentów) wydawana jest decyzja administracyjna o czasowej rejestracji pojazdu. W przypadku niekompletnego wniosku, po przeprowadzeniu postępowania jest wydawana decyzja o odmowie dokonania rejestracji.
- W przypadku wydania decyzji o czasowej rejestracji pojazdu Wnioskodawca odbiera osobiście lub za pośrednictwem poczty, za potwierdzeniem odbioru (na koszt właściciela) dokumenty, tablice rejestracyjne stałe, pozwolenie czasowe, znaki legalizacyjne i nalepkę kontrolną, jeżeli była wydana.
- W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów, z uwzględnieniem ewentualnego postępowania wyjaśniającego dotyczącego własności pojazdu i jego cech identyfikacyjnych, organ rejestrujący zamawia dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.
- Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni. W szczególnych przypadkach, okres ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni.
- Po otrzymaniu dowodu rejestracyjnego od producenta organ wydaje decyzję o stałej rejestracji pojazdu.
- Wydanie decyzji o rejestracji pojazdu oraz dowodu rejestracyjnego właścicielowi pojazdu następuje po uprzednim zwrocie pozwolenia czasowego i okazaniu potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC.
- Wyżej wymienione dokumenty odbiera się osobiście, przez upoważnionego pełnomocnika, za okazaniem dowodu osobistego lub za pośrednictwem poczty, za potwierdzeniem odbioru (na koszt właściciela).
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
- Na stronie internetowej https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html podając 5 ostatnich znaków numeru nadwozia wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu.
Pliki do pobrania
16‑09‑2021 13:03:47
Dokumenty:
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Data ostatniej aktualizacji:
06‑10‑2021 12:19:39
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie