Gleboznawcza klasyfikacja gruntów rolnych i leśnych
 
   Ogólny opis
  - Gleboznawczą klasyfikację gruntów przeprowadza się: 
 - z urzędu: 
 - na gruntach, które nie zostały dotychczas sklasyfikowane;
  - na gruntach zmeliorowanych - po upływie 3 lat od wykonania urządzeń melioracji wodnych;
  - na gruntach objętych postępowaniem scaleniowym;
  - na gruntach, na których starosta zarządził przeprowadzenie modernizacji ewidencji gruntów i budynków albo okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych - w przypadku zmiany użytków gruntowych na gruntach podlegających klasyfikacji;
  - po wystąpieniu klęski żywiołowej powodującej zmiany środowiska glebowego;
  - po zalesieniu gruntów na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
  
   - na wniosek właściciela gruntów podlegających klasyfikacji albo innego władającego takimi gruntami wykazanego w ewidencji gruntów i budynków.
  
   - Projekt ustalenia klasyfikacji wykonuje osoba upoważniona przez starostę (prezydenta miasta - w miastach na prawach powiatu).
  - Starosta (prezydent miasta - w miastach na prawach powiatu) rozpatruje zastrzeżenia do projektu klasyfikacji.
  - Gleboznawczą klasyfikacją obejmuje się grunty rolne i leśne.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku zawierający imienne upoważnienie klasyfikatora oraz oświadczenie o pokryciu kosztów klasyfikacji.
  - Techniczna dokumentacja geodezyjna i kartograficzna przyjęta do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego sporządzona przez uprawnioną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego i kartograficznego.
  - Oklauzulowany przez starostę projekt ustalenia klasyfikacji gruntów sporządzony przez upoważnionego klasyfikatora.
  - Wniosek o wydanie decyzji orzekającej o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  - Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa ewentualnie w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP jeżeli właściciel/władający ustanowił pełnomocnika.
  - Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa oraz za wydanie decyzji orzekającej o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
 Starostwo Powiatowe w Żywcu
 Wydział Geodezji Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
 34-300 Żywiec , Al. Wolności 2
 sekretariat - pok. nr 48  - Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13
 w Biurze Podawczym  - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
 wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.  
   - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN.
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
 Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
 Opłatę skarbową należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - O terminie wniesienia opłaty wnioskodawca zostanie poinformowany przez Urząd.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Decyzja wydawana jest bez zbędnej zwłoki.
  - Decyzja o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów może być odebrana przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu lub doręczona: 
 - za pośrednictwem operatora pocztowego na wskazany we wniosku adres;
  - na skrzynkę kontaktową Peup – dotyczy wyłącznie formy elektronicznej decyzji.
  
   - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku - jeżeli wnioskodawcą jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej na podstawie art. 16 ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne doręczenia dokonuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  17‑05‑2021 10:46:51 
      Dokumenty:
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 06‑10‑2021 15:04:43 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie