Kompetencje
Do POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW należą sprawy z zakresu:
-
Zapewnienia konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
-
Wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
-
Składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumenta.
-
Współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
-
Żądania wszczęcia postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem naruszenia przepisów ustawy.
-
Utrzymania i doskonalenia procesów Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Informacji.
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 05‑08‑2013 08:22:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|