Zgłoszenie eksploatacji instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, wytwarzającej pole elektromagnetyczne
Ogólny opis
- Karta opisuje procedurę dokonywania zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, wytwarzającej pola elektromagnetyczne
- Instalacja, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko, podlega zgłoszeniu właściwemu organowi ochrony środowiska.
- Prowadzący instalację jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
- Zgłoszenia z uwagi na wytwarzanie pól elektromagnetycznych wymagają:
- stacje elektroenergetyczne lub napowietrzne linie elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV;
- instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, których równoważna moc promieniowana izotropowo wynosi nie mniej niż 15 W, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 30 kHz do 300 GHz.
Nie zgłasza się: - instalacji laboratoryjnych;
- instalacji użytkowanych przez jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Obrony Narodowej lub organy właściwe w sprawach ochrony bezpieczeństwa państwa, których działalność wiąże się bezpośrednio z obronnością i bezpieczeństwem państwa;
- instalacji używanych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej przez okres nie dłuższy niż 90 dni:
- zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w okresie ważności zagranicznego dokumentu uprawniającego do używania urządzeń radiowych,
- w miejscu innym niż stała lokalizacja.
- Prowadzący instalację, jest obowiązany:
- przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacje o:
- rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,
- zakończeniu eksploatacji instalacji,
- zmianie w zakresie danych lub informacji, o których mowa zgłoszeniu instalacji;
- dokonać ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany.
- Informacje, o których mowa w pkt 5 należy przedłożyć w terminie 14 dni odpowiednio od dnia:
- rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji;
- zakończenia eksploatacji instalacji; zmiany w zakresie danych lub informacji, o których mowa zgłoszeniu instalacji
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz zgłoszenia.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
- Wyniki pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych - dla instalacji już eksploatowanych.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
Starostwo Powiatowe w Żywcu
Wydział Ochrony Środowiska
ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec - Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13
w Biurze Podawczym - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Dokumenty, które mają być dostarczone jako oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Zgłaszający zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Opłata skarbowa od przyjęcia zgłoszenia lub dokonania ponownego zgłoszenia:120 PLN.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Opłaty skarbowe należy wnosić:
na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu
Bank PEKAO S.A. O/Żywiec
nr 31 1240 4142 1111 0000 4826 6196
lub
1. w kasie Urzędu Miejskiego w Żywcu, Rynek 2
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30
2. w kasie Urzędu Skarbowego w Żywcu, ul. Krasińskiego 11
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:15 do 13:00
3. w punkcie ksero Starostwa Powiatowego w Żywcu, ul. Krasińskiego 13, parter, pok. 10a
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:30
Potwierdzenie dokonania opłaty należy dołączyć do wniosku. - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania zgłoszenia.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- W terminie do 30 dni od złożenia kompletnego zgłoszenia, zgłoszenie jest przyjmowane bądź wydawana jest decyzja administracyjna o wniesieniu sprzeciwu.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Pliki do pobrania
21‑07‑2021 13:13:17
Dokumenty:
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Data ostatniej aktualizacji:
13‑09‑2021 12:25:06
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie