Wydanie zgody (decyzji) do wykonania tabliczki znamionowej zastępczej


Ogólny opis

  1. Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje, w drodze decyzji, zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej w przypadku:
    1. Braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej.
    2. Utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu.
  2. W celu uzyskania zgody na nadanie wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd jest zarejestrowany. W przypadku pojazdu sprowadzanego z zagranicy również tłumaczenie dowodu rejestracyjnego.
  4. Oświadczenie wnioskodawcy o braku tabliczki znamionowej.
  5. Dokument określający tożsamość właściciela:
    1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
    2. Osoby prawne:
      1. Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
    3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
      1. Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
      2. Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  6. Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
  7. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami które najczęściej są używane podczas wydawania decyzji o wykonaniu tabliczki znamionowej – lecz w sprawach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentacji w Urzędzie może być konieczne dostarczenie dokumentów, które nie są wymienione w powyższym wykazie.

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
      wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
    1. W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
    2. W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
  3. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  4. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wyrażeniu zgodny na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej bądź decyzja o odmowie wyrażenia takiej zgody.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Poprzez pocztę tradycyjną.
    2. Osobiście w siedzibie urzędu.
  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  4. W przypadku uzyskania zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej, właściciel pojazdu udaje się do uprawnionej stacji kontroli pojazdów w celu wykonania i umieszczenia przez uprawnionego diagnostę takiej tabliczki.
  5. Diagnosta wydaje zaświadczenie potwierdzające wykonanie i umieszczenie tabliczki zastępczej.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Pliki do pobrania

14‑09‑2021 14:26:48
Dokumenty:
Plik docx F-WK - PG2.7 - Podanie o wykonanie tabliczki namionowej zastępczej.docx
30‑09‑2021 14:30:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
16KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf F-WK - PG2.7 - Podanie o wykonanie tabliczki namionowej zastępczej.pdf
30‑09‑2021 14:30:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
435KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx Klauzula RODO.docx
30‑09‑2021 14:30:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
17KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula RODO.pdf
30‑09‑2021 14:30:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
73KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Bartosz Świtalski
email: s8275@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  14‑09‑2021 14:24:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marcin Wolski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  14‑09‑2021 14:24:00
Data ostatniej aktualizacji:
18‑07‑2023 10:16:14
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive