Kompetencje
Do WYDZIAŁU FINANSOWEGO należą sprawy z zakresu:
-
Opracowywania projektu budżetu powiatu oraz dokonywania analiz wykonania budżetu.
-
Nadzorowania prawidłowości opracowywania i wykonywania planów finansowych jednostek powiatowych.
-
Opracowywania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych.
-
Nadzoru nad realizacją budżetu powiatu oraz dochodów Skarbu Państwa.
-
Przygotowanie dokumentów do wszczęcia windykacji należności budżetowych.
-
Prowadzenia sprawozdawczości i dokonywania ocen realizacji wykorzystania przydzielonych środków.
-
Planowania i realizacja wydatków Starostwa.
-
Sporządzania sprawozdań budżetowych z wykonania budżetu.
-
Prowadzenia rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
-
Prowadzenia obsługi kasowej Starostwa.
-
Opracowywania projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
-
Ustalania zasad prowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych oraz rozliczanie inwentaryzacji.
-
Prowadzenia dokumentacji płacowej.
-
Współdziałania z bankami.
-
Współdziałania z urzędami skarbowymi.
-
Wykonywania obowiązków płatnika wobec ZUS w części rozliczeniowej.
-
Przekazu elektronicznego
-
Przygotowywania dokumentacji finansowej w zakresie ustalenia kapitału początkowego.
-
Przedkładania sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy.
-
Sprawowania nadzoru w zakresie:
-
wydatkowania środków budżetu powiatu,
-
przekazywania i terminowego rozliczania dotacji,
-
realizacji harmonogramu wydatków.
-
-
Realizacji innych zadań wynikających ze zmian przepisów prawnych dotyczących zakresu działania wydziału.
-
Utrzymania i doskonalenia procesów Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Informacji.
email: bip@zywiec.powiat.pl , w dniu: 31‑07‑2013 14:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|