Zwrot prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem zatrzymanego na okres nieprzekraczający 1 roku
Ogólny opis
- W związku z wejściem w życie z dniem 25 lutego 2016 r. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, elektroniczne formularze do złożenia wniosku drogą elektroniczną zostaną udostępnione po opublikowaniu wzoru przez ministerstwo w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów.
- Prawo jazdy / pozwolenie zatrzymane na okres nieprzekraczający 1 roku wydaje się osobie uprawnionej po ustaniu przyczyn zatrzymania oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej.
- W celu odzyskania prawa jazdy / pozwolenia należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
- Kierowca może posiadać tylko jedno ważne prawo jazdy.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, o ile jest wymagane.
- Oryginał orzeczenia psychologicznego stwierdzającego brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami, o ile jest wymagane.
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, o ile jest wymagane.
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu).
W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane. - Cudzoziemiec ubiegający się o otrzymanie polskiego prawa jazdy dołącza do wniosku kserokopię karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dodatkowe parametry załączników w przypadku składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego:
Parametry wymagane dla zdjęcia (załączonego do wniosku elektronicznego): - Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie.
- Przestrzeń barw: sRGB.
- Głębia kolorów: 24 bity.
- Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli.
- Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
- Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
Parametry wymagane dla skanu podpisu interesanta (załączonego do wniosku elektronicznego): - Skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp. Podpis do skanowania musi być złożony czarnym długopisem lub piórem.
- Przestrzeń barw : greyscale (skala odcieni szarości).
- Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: min 300 x 111 pikseli.
- Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
Parametry wymagane dla pozostałych załączników (załączonych do wniosku elektronicznego): - Skan w formacie JPEG.
- Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
- Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.
- Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
- Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
Wydział Komunikacji Żywiec
34-300 Żywiec Al. Wolności 2
Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.
-
Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
-
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
- Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku dokonywana jest czynność zwrotu prawa jazdy / pozwolenia bądź wydawana jest decyzja o odmowie zwrotu prawa jazdy / pozwolenia.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Pliki do pobrania
03‑09‑2021 12:11:50
Dokumenty:
Klauzula RODO.pdf 03‑09‑2021 12:12:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Klauzula RODO.docx 03‑09‑2021 12:12:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Data ostatniej aktualizacji:
20‑07‑2023 07:52:31
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie