Oddanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd


Ogólny opis

  1. Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
    Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
  2. Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub na czas oznaczony. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji.
    Państwowym jednostkom organizacyjnym przekazuje się w trwały zarząd wyłącznie grunty stanowiące własność Skarbu Państwa lub pozostające w użytkowaniu wieczystym Skarbu Państwa.
  3. Jednostka organizacyjna ponosi opłaty roczne z tytułu trwałego zarządu w wysokości określonej w przepisach ustawy, za wyjątkiem zwolnień wskazanych w innych ustawach.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
      Starostwo Powiatowe w Żywcu
      Wydział Geodezji Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
      34-300 Żywiec , Al. Wolności 2
      sekretariat - pok. nr 48
    2. Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13
      w Biurze Podawczym
    3. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  3. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Zamawiający zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Wniosek jest wolny od opłat.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja wydawana jest w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia postępowania wyjaśniającego umożliwiającego wydanie decyzji.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
    2. Poprzez pocztę tradycyjną.
    3. Osobiście w siedzibie urzędu.
  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Pliki do pobrania

14‑05‑2021 12:59:48
Dokumenty:
Plik docx wniosek o ustanowienie trwalego zarzadu - wers dost.docx
14‑05‑2021 12:59:57
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
22KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf wniosek o ustanowienie trwalego zarzadu - wers dost.pdf
14‑05‑2021 12:59:57
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
126KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Bukowski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  10‑05‑2021 08:15:59
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Mateusz Bukowski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  10‑05‑2021 08:15:59
Data ostatniej aktualizacji:
17‑09‑2021 14:32:33
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie