SKARGI I WNIOSKI


Przyjmowanie skarg i wniosków.
W ramach skarg i wniosków strony są przyjmowane przez Starostę lub w jego zastępstwie przez Wicestarostę albo Członka Zarządu, Sekretarza, Dyrektorów Wydziałów w każdą środę w godzinach od 12:00 do 16:00.
Zapisy przyjmują:
  • Sekretariat Starosty pod numerem telefonu 33 860 50 11.
  • Sekretariat Wicestarosty pod numerem telefonu 33 860 50 12.
  • Sekretariat Sekretarza Powiatu pod numerem telefonu 33 860 50 13.

 

Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków.
Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie i rejestrowanie skarg i wniosków koordynuje Sekretarz Powiatu poprzez wyznaczonego pracownika Wydziału Organizacyjnego, który udziela interesantom zgłaszającym się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwiania sprawy, a także kieruje interesanta do właściwego Wydziału lub organizuje przyjęcie interesantów przez Starostę lub Wicestarostę.

 

Przedmiot skargi i wniosku.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.

 

Nadawca skargi i wniosku.
Skargę może złożyć każdy:

  • w interesie publicznym,
  • własnym,
  • innej osoby za jej zgodą.

 

Sposoby wniesienia skargi i wniosku.
Osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Wydziału Organizacyjnego, w godzinach pracy Urzędu:

  • poniedziałek, wtorek i piątek w godzinach od 7:00 do 15:00,
  • środa w godzinach od 7:00 do 17:00,
  • czwartek w godzinach od 7:00 do 13:00.

Pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Żywcu, ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec.

Drogą elektroniczną:

  • e-mail: starostwo@zywiec.powiat.pl,
  • elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /umd21t2q8r/SkrytkaESP,
  • za pośrednictwem do e-doręczeń: AE:PL-35127-48822-BRUSG-24.

Ustnie do protokołu. Protokół zawiera: datę przyjęcia, imię, nazwisko i adres składającego, zwięzłe określenie sprawy, imię i nazwisko przyjmującego oraz podpis składającego skargę lub wniosek.

 

Rozpatrywanie skarg i wniosków.
Skarga powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia skargi w terminie, należy zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Jeżeli organ, który otrzymał skargę nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia. Nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno ponadto zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o treści art. 239 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

 

Przepisy regulujące składanie skarg i wniosków.

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dział VIII Skargi i wnioski).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

 

 

 

Informacja wytworzona przez:
Marcin Wolski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  05‑08‑2024 09:04:07
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marcin Wolski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  05‑08‑2024 09:04:07
Data ostatniej aktualizacji:
05‑08‑2024 09:33:41
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie