Wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę


Ogólny opis

  1. Zgodnie z art. 31 ustawy Prawo Budowlane - pozwolenia nie wymaga rozbiórka:
    1. budynków i budowli – niewpisanych do rejestru zabytków oraz nieobjętych ochroną konserwatorską – o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości;
    2. obiektów i urządzeń budowlanych, na budowę których nie jest wymagane pozwolenie na budowę, jeżeli nie podlegają ochronie jako zabytki.
  2. Rozbiórka obiektów budowlanych, o których mowa w punkcie 2a, wymaga uprzedniego zgłoszenia właściwemu organowi, w którym należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania tych robót.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku (PB-3)
  2. Pisemna zgoda na rozbiórkę właściciela obiektu.
  3. Szkic usytuowania obiektu budowlanego na mapie przyjętej do zasobów geodezyjnych i kartograficznych.
  4. Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.
  5. Pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw.
  6. Projekt rozbiórki w zależności od potrzeb.
  7. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  8. W przypadku obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenia pozwolenia na rozbiórkę oraz zatwierdzenia projektu rozbiórki- potwierdzenie dokonania opłaty.
  9. Klauzula informacyjna RODO dla klientów Starostwa Powiatowego w Żywcu.

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
      wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Wydanie pozwolenia na rozbiórkę podlega opłacie skarbowej w wysokości 36 PLN.
  2. Zwalnia się od opłaty skarbowej pozwolenia na rozbiórkę:
    1. W sprawach budownictwa mieszkaniowego.
    2. Budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne.
    3. oraz inne obiekty zgodnie z ustawą o Opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r.
  3. Za zatwierdzenie projektu rozbiórki - 47 PLN.
  4. Termin wniesienia opłaty: obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
  5. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  6. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  7. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym.

Opłaty skarbowe należy wnosić:

  1. na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu

Bank PEKAO S.A. O/Żywiec 

nr 31 1240 4142 1111 0000 4826 6196

  1. w kasie Urzędu Miejskiego w Żywcu, Rynek 2.
  2. w punkcie ksero w Żywcu, ul. PCK 2.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja wydawana jest niezwłocznie, w terminie 1 miesiąca. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od złożenia wniosku.
  2. Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
  3. Dokumenty mogą być złożone przez Wnioskodawcę poprzez pocztę tradycyjną, osobiście w urzędzie lub elektronicznie  (potwierdzone podpisem, który musi być uwierzytelniony przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20 a ust.1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne zgodnie z art. 63 §3a Kodeksu postępowania administracyjnego – podpis elektroniczny.
  4. Dokumenty mogą być odebrane przez Wnioskodawcę poprzez pocztę tradycyjną, elektroniczną lub osobiście w siedzibie urzędu.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie od rozstrzygnięcia sprawy wnosi się w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia, za pośrednictwem tu. Organu, przy pomocy formularza elektronicznego opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, pismem poczta tradycyjną lub osobiście w siedzibie urzędu.
  2. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  3. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Przetwarzanie danych osobowych

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żywcu w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH bądź pod linkiem :  https://bip-pzzywiec.finn.pl/bipkod/025

Pliki do pobrania

04‑05‑2021 14:24:52
Dokumenty:
Plik docx Zgoda właściciela obiektu na rozbiórkę.docx
27‑09‑2021 11:50:31
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
17KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Zgoda właściciela obiektu na rozbiórkę.pdf
27‑09‑2021 11:50:31
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
407KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx Klauzula RODO.docx
27‑09‑2021 11:50:31
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
17KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula RODO.pdf
27‑09‑2021 11:50:31
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
73KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx PB-3_wniosek_o_pozwolenie_na_rozbiorke.docx
12‑03‑2024 09:06:56
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
22KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf PB-3_wniosek_o_pozwolenie_na_rozbiorke.pdf
12‑03‑2024 09:06:56
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
133KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Bukowski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  04‑05‑2021 14:23:24
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Mateusz Bukowski
email: bip@zywiec.powiat.pl
, w dniu:  04‑05‑2021 14:23:24
Data ostatniej aktualizacji:
07‑10‑2021 08:46:36
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive