Gleboznawcza klasyfikacja gruntów rolnych i leśnych
Ogólny opis
- Gleboznawczą klasyfikację gruntów przeprowadza się:
- z urzędu:
- na gruntach, które nie zostały dotychczas sklasyfikowane;
- na gruntach zmeliorowanych - po upływie 3 lat od wykonania urządzeń melioracji wodnych;
- na gruntach objętych postępowaniem scaleniowym;
- na gruntach, na których starosta zarządził przeprowadzenie modernizacji ewidencji gruntów i budynków albo okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych - w przypadku zmiany użytków gruntowych na gruntach podlegających klasyfikacji;
- po wystąpieniu klęski żywiołowej powodującej zmiany środowiska glebowego;
- po zalesieniu gruntów na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
- na wniosek właściciela gruntów podlegających klasyfikacji albo innego władającego takimi gruntami wykazanego w ewidencji gruntów i budynków.
- Projekt ustalenia klasyfikacji wykonuje osoba upoważniona przez starostę (prezydenta miasta - w miastach na prawach powiatu).
- Starosta (prezydent miasta - w miastach na prawach powiatu) rozpatruje zastrzeżenia do projektu klasyfikacji.
- Gleboznawczą klasyfikacją obejmuje się grunty rolne i leśne.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku zawierający imienne upoważnienie klasyfikatora oraz oświadczenie o pokryciu kosztów klasyfikacji.
- Techniczna dokumentacja geodezyjna i kartograficzna przyjęta do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego sporządzona przez uprawnioną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego i kartograficznego.
- Oklauzulowany przez starostę projekt ustalenia klasyfikacji gruntów sporządzony przez upoważnionego klasyfikatora.
- Wniosek o wydanie decyzji orzekającej o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa ewentualnie w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP jeżeli właściciel/władający ustanowił pełnomocnika.
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa oraz za wydanie decyzji orzekającej o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
Starostwo Powiatowe w Żywcu
Wydział Geodezji Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
34-300 Żywiec , Al. Wolności 2
sekretariat - pok. nr 48 - Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13
w Biurze Podawczym - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- O terminie wniesienia opłaty wnioskodawca zostanie poinformowany przez Urząd.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Decyzja wydawana jest bez zbędnej zwłoki.
- Decyzja o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów może być odebrana przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu lub doręczona:
- za pośrednictwem operatora pocztowego na wskazany we wniosku adres;
- na skrzynkę kontaktową Peup – dotyczy wyłącznie formy elektronicznej decyzji.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku - jeżeli wnioskodawcą jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej na podstawie art. 16 ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne doręczenia dokonuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Pliki do pobrania
17‑05‑2021 10:46:51
Dokumenty:
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Data ostatniej aktualizacji:
06‑10‑2021 15:04:43
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie