Zgłoszenie eksploatacji instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, wytwarzającej pole elektromagnetyczne
 
   Ogólny opis
  - Karta opisuje procedurę dokonywania zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, wytwarzającej pola elektromagnetyczne
  - Instalacja, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko, podlega zgłoszeniu właściwemu organowi ochrony środowiska.
  - Prowadzący instalację jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
  - Zgłoszenia z uwagi na wytwarzanie pól elektromagnetycznych wymagają: 
 - stacje elektroenergetyczne lub napowietrzne linie elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV;
  - instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, których równoważna moc promieniowana izotropowo wynosi nie mniej niż 15 W, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 30 kHz do 300 GHz.
  
 Nie zgłasza się:  - instalacji laboratoryjnych;
  - instalacji użytkowanych przez jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Obrony Narodowej lub organy właściwe w sprawach ochrony bezpieczeństwa państwa, których działalność wiąże się bezpośrednio z obronnością i bezpieczeństwem państwa;
  - instalacji używanych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej przez okres nie dłuższy niż 90 dni: 
 - zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w okresie ważności zagranicznego dokumentu uprawniającego do używania urządzeń radiowych,
  - w miejscu innym niż stała lokalizacja.
  
   
   - Prowadzący instalację, jest obowiązany: 
 - przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacje o: 
 - rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,
  - zakończeniu eksploatacji instalacji,
  - zmianie w zakresie danych lub informacji, o których mowa zgłoszeniu instalacji;
  
   - dokonać ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany.
  
   - Informacje, o których mowa w pkt 5 należy przedłożyć w terminie 14 dni odpowiednio od dnia: 
 - rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji;
  - zakończenia eksploatacji instalacji; zmiany w zakresie danych lub informacji, o których mowa zgłoszeniu instalacji
  
   
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz zgłoszenia.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  - Wyniki pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych - dla instalacji już eksploatowanych.
  - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
 Starostwo Powiatowe w Żywcu
 Wydział Ochrony Środowiska
 ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec  - Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13
 w Biurze Podawczym  - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  
   - Dokumenty, które mają być dostarczone jako oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Zgłaszający zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Opłata skarbowa od przyjęcia zgłoszenia lub dokonania ponownego zgłoszenia:120 PLN.
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
 Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
 Opłaty skarbowe należy wnosić:
 na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu 
 Bank PEKAO S.A. O/Żywiec 
 nr 31 1240 4142 1111 0000 4826 6196
 lub
 1. w kasie Urzędu Miejskiego w Żywcu, Rynek 2 
     od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30
 2. w kasie Urzędu Skarbowego w Żywcu, ul. Krasińskiego 11
     od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:15 do 13:00
 3. w punkcie ksero Starostwa Powiatowego w Żywcu, ul. Krasińskiego 13, parter, pok. 10a 
     od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:30
 
 Potwierdzenie dokonania opłaty należy dołączyć do wniosku.  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania zgłoszenia.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - W terminie do 30 dni od złożenia kompletnego zgłoszenia, zgłoszenie jest przyjmowane bądź wydawana jest decyzja administracyjna o wniesieniu sprzeciwu.
  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: 
 - Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
  - Poprzez pocztę tradycyjną.
  - Osobiście w siedzibie urzędu.
  
   - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  21‑07‑2021 13:13:17 
      Dokumenty:
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 13‑09‑2021 12:25:06 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie