Zwrot prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem zatrzymanego na okres nieprzekraczający 1 roku
 
   Ogólny opis
  - W związku z wejściem w życie z dniem 25 lutego 2016 r. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, elektroniczne formularze do złożenia wniosku drogą elektroniczną zostaną udostępnione po opublikowaniu wzoru przez ministerstwo w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów.
  - Prawo jazdy / pozwolenie zatrzymane na okres nieprzekraczający 1 roku wydaje się osobie uprawnionej po ustaniu przyczyn zatrzymania oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej.
  - W celu odzyskania prawa jazdy / pozwolenia należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
  - Kierowca może posiadać tylko jedno ważne prawo jazdy.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  - Oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, o ile jest wymagane.
  - Oryginał orzeczenia psychologicznego stwierdzającego brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami, o ile jest wymagane.
  - Zaświadczenie o ukończeniu kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, o ile jest wymagane.
  - Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu).
 W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.  - Cudzoziemiec ubiegający się o otrzymanie polskiego prawa jazdy dołącza do wniosku kserokopię karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  - Dodatkowe parametry załączników w przypadku składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego: 
Parametry wymagane dla zdjęcia (załączonego do wniosku elektronicznego):  - Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie.
  - Przestrzeń barw: sRGB.
  - Głębia kolorów: 24 bity.
  - Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli.
  - Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
  - Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
  
 Parametry wymagane dla skanu podpisu interesanta (załączonego do wniosku elektronicznego):  - Skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp. Podpis do skanowania musi być złożony czarnym długopisem lub piórem.
  - Przestrzeń barw : greyscale (skala odcieni szarości).
  - Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: min 300 x 111 pikseli.
  - Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
  
 Parametry wymagane dla pozostałych załączników (załączonych do wniosku elektronicznego):  - Skan w formacie JPEG.
  - Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
  - Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.
  - Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
  - Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100.
  
     
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy. 
Wydział Komunikacji Żywiec
 34-300 Żywiec Al. Wolności 2
 Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.
   
   -  
Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
   -  
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
   
 Opłaty
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
  - Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku dokonywana jest czynność zwrotu prawa jazdy / pozwolenia bądź wydawana jest decyzja o odmowie zwrotu prawa jazdy / pozwolenia.
  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: 
 - Osobiście w siedzibie urzędu.
  - Poprzez pocztę tradycyjną.
  
   - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  03‑09‑2021 12:11:50 
      Dokumenty:
   
 Klauzula RODO.pdf  03‑09‑2021 12:12:54 
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
           
 Klauzula RODO.docx  03‑09‑2021 12:12:54 
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/msword
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 20‑07‑2023 07:52:31 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie