Przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem cofniętego na okres nieprzekraczający 1 roku
 
   Ogólny opis
  - W związku z wejściem w życie z dniem 25 lutego 2016 r. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, elektroniczne formularze do złożenia wniosku drogą elektroniczną zostaną udostępnione po opublikowaniu wzoru przez ministerstwo w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów.
  - Uprawnienie przywraca się po ustaniu przyczyn cofnięcia uprawnień do kierowania pojazdami oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej.
  - Decyzję o przywróceniu uprawnienia do kierowania pojazdem wydaje starosta (w mieście na prawach powiatu - prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się.
  - W celu przywrócenia uprawnienia do kierowania pojazdem należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do starosty (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się.
  - Kierowca może posiadać tylko jedno ważne prawo jazdy.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Oryginał orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami - w przypadku cofnięcia uprawnienia w związku z stwierdzeniem istnienia przeciwwskazań lekarskich do prowadzenia pojazdów.
  - Oryginał orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami w przypadku cofnięcia uprawnienia w związku z stwierdzeniem istnienia przeciwwskazań psychologicznych do prowadzenia pojazdów.
  - Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu).
 W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem (za pośrednictwem ePUAP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.  - Cudzoziemiec ubiegający się o otrzymanie polskiego prawa jazdy dołącza do wniosku kserokopię karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  - Zdjęcie powinno być: 
 - kolorowe,
  - aktualne ( fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku),
  - wyraźne,
  - ostre,
  - wykonane na jednolitym jasnym tle,
  - w wymiarach: 35 x 45 mm,
  - powinno odwzorowywać naturalny kolor skóry,
  - powinno obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazywać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
  
 Uwaga!  - jeśli posiadasz wrodzone lub nabyte wady wzroku, możesz zrobić fotografię w ciemnych okularach. Dodatkowo do wniosku załącz orzeczenie o niepełnosprawności (osoba do 16 roku życia), lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (osoba, która ukończyła 16 lat) z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.).
  - jeśli nosisz nakrycie głowy zgodnie z religią, którą wyznajesz - możesz je mieć na zdjęciu, jeśli twarz będzie nadal widoczna. Dodatkowo do wniosku załącz zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
  
 
 Parametry wymagane dla zdjęcia dostarczonego na płycie CD:  - Format JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej,
  - Plik nie może być większy niż 100 kB,
  - Przestrzeń barw : sRGB,
  - Szerokość zdjęcia musi być równa 260 pikseli,
  - Wysokość zdjęcia musi być równa 337 pikseli,
  - Głębia kolorów jest równa 24 bity na piksel,
  - Zdjęcie nie może być starsze niż 180 dni.
  
   - Dodatkowe parametry załączników w przypadku składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego: 
Parametry wymagane dla zdjęcia (załączonego do wniosku elektronicznego):  - Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie.
  - Przestrzeń barw: sRGB.
  - Głębia kolorów: 24 bity.
  - Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli.
  - Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
  - Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
  
 Parametry wymagane dla skanu podpisu interesanta (załączonego do wniosku elektronicznego):  - Skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp. Podpis do skanowania musi być złożony czarnym długopisem lub piórem.
  - Przestrzeń barw : greyscale (skala odcieni szarości).
  - Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: min 300 x 111 pikseli.
  - Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
  
 Parametry wymagane dla pozostałych załączników (załączonych do wniosku elektronicznego):  - Skan w formacie JPEG.
  - Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
  - Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.
  - Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
  - Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100.
  
     
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy. 
Wydział Komunikacji Żywiec
 34-300 Żywiec Al. Wolności 2
 Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.
   
   -  
Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
   -  
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
   
 Opłaty
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
  - Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Niezwłocznie po wpłynięciu kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o przywróceniu uprawnień lub odmowie przywrócenia uprawnień do kierowania pojazdem.
  - W przypadku wydania decyzji o przywróceniu cofniętego uprawnienia - prawo jazdy lub pozwolenie do kierowania tramwajem wydawane jest Wnioskodawcy.
  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: 
 - Osobiście w siedzibie urzędu.
  - Poprzez pocztę tradycyjną.
  
   - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  06‑10‑2021 08:54:50 
      Dokumenty:
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/msword
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 20‑07‑2023 08:06:13 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie