Ogólny opis
  - W związku z określeniem nowego wzoru przez Ministra Infrastruktury, formularz do złożenia wniosku drogą elektroniczną zostanie udostępniony po opublikowaniu wzoru przez ministerstwo w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych.
  - O dokonanie wpisu i wydanie legitymacji instruktora może ubiegać się osoba, która: 
 - posiada uprawnienia instruktora i aktualizuje dane dotyczące zmiany miejsca zamieszkania co powoduje zmianę organu właściwego do dokonania wpisu do ewidencji instruktorów,
  - posiada stosowne dokumenty potwierdzające zmianę danych tj.: 
 - zmiana adresu – poświadczenie zameldowania lub dowód osobisty z aktualnymi danymi,
  
   - nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za: 
 - przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
  - przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
  - przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
  - prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
  - przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu,
  - przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności;
  
   - posiada ważne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora,
  - posiada ważne orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności instruktora.
  
   
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  - Wyraźna fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm.
  - Oryginał prawa jazdy (do wglądu), kserokopia do dokumentacji - zaświadczenie potwierdzające spełnianie warunku określonego w art. 33 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019 r. poz. 341 z późn. zm.).
  - Dotychczas posiadany druk legitymacji.
  - Zaświadczenie o niekaralności (oryginał).
  - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   
 Wydział Komunikacji Żywiec
 34-300 Żywiec Al. Wolności 2
 Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.
  - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 W przypadku złożenia wniosku elektronicznego zawierającego braki formalnoprawne lub nieodpowiadającego wymaganiom zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej organ informuje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej osobę składającą ten wniosek o konieczności dokonania uzupełnień w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
 Opłaty
  - Opłata za wpis do ewidencji instruktorów: 50 PLN.
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
 Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty za wydanie decyzji oraz ewentualnie ustanowienie pełnomocnictwa: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku następuje wydanie decyzji administracyjnej o dokonaniu wpisu osoby do ewidencji instruktorów i nadaniu jej numeru uprawnienia oraz wydanie legitymacji instruktora nauki jazdy.
  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: 
 - Poprzez pocztę tradycyjną.
  - Osobiście w siedzibie urzędu.
  
   - W sytuacji odmowy wpisania osoby do rejestru instruktorów w terminie do 1 miesiąca do złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja odmowna.
  - W sprawach szczególnie skomplikowanych ww. terminy mogą ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.