Ogólny opis
  - Kierownik ośrodka szkolenia kierowców jest obowiązany przedstawić staroście (w miastach na prawach powiatu - prezydentowi miasta) właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców, dokumenty zawierające informację o przeprowadzonych kursach:
  - do dnia 31 stycznia każdego roku - w zakresie dotyczącym poprzedniego roku,
  - w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca zrezygnował z prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców lub w którym wydano decyzję o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców - w zakresie dotyczącym okresu od dnia 1 stycznia bieżącego roku do tego dnia.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
 wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   
 Wydział Komunikacji Żywiec
 34-300 Żywiec Al. Wolności 2
 Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.
  - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Wniosek jest wolny od opłat.
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
 Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Sprawa załatwiana jest niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.