Ogólny opis
  - Do sporządzania projektu organizacji ruchu zobowiązani są między innymi: 
 - zarządcy dróg i organy zarządzające ruchem, którzy wprowadzają zmiany w istniejącej organizacji ruchu na zarządzanych przez siebie drogach,
  - podmioty, które w wyniku prowadzonych prac remontowych lub budowlanych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi publicznej,
  - podmioty, które poprzez organizację imprez masowych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi publicznej;
  - kolejowe jednostki organizacyjne, przedsiębiorcy obiektów usługowych, organizacje turystyczne, jednostki wykonujące przewozy tramwajowe, wprowadzający zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drogach publicznych.
  
   - Zadania z zakresu zarządzania ruchem należą do: 
 - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad na drogach krajowych, a w miastach na prawach powiatu na autostradach i drogach ekspresowych;
  - Marszałek Województwa na drogach wojewódzkich nie przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
  - Starosta na drogach powiatowych i gminnych nie przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
  - Prezydent miasta na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
  
   
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu zawierającego: 
 - plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
  - plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający: lokalizację istniejących , projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń nowej organizacji ruchu, parametry geometrii drogi;
  - program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
  - zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
  - opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień , przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
  - przewidziany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
  - nazwisko i podpis projektanta.
  
   - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   
 Wydział Komunikacji Żywiec
 34-300 Żywiec Al. Wolności 2
 Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.
  - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Opłaty nie występują – zatwierdzenie organizacji ruchu nie jest decyzją administracyjną.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Sprawa załatwiana jest w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
 W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 60 dni od dnia złożenia wniosku.  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: 
 - Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
  - Poprzez pocztę tradycyjną.
  - Osobiście w siedzibie urzędu.
  
   - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.