Ogólny opis
- Wydanie decyzji o przeniesieniu decyzji udzielającej pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu, jeśli przyjmuje on wszystkie warunki zawarte w tej decyzji, w związku ze zmianą inwestora inwestycji będącej w budowie.
- Przeniesienie pozwolenia na budowę może nastąpić tylko w przypadku kiedy decyzja pozwolenia na budowę jest ważna. Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.
- Stronami w postępowaniu o przeniesienie pozwolenia na budowę są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane przeniesienie decyzji.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku (PB-9)
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
- Zgoda inwestora na rzecz którego decyzja została wydana, na przeniesienie tej decyzji na nowego inwestora (Zgoda, nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę w tym przypadku należy przedłożyć do wglądu akt notarialny).
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
- W przypadku obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu- potwierdzenie dokonania opłaty.
- Oryginał pozwolenia na budowę - do wglądu.
- Oryginał dziennika budowy - do wglądu.
- Klauzula informacyjna RODO dla klientów Starostwa Powiatowego w Żywcu.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym. - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Kwota opłaty skarbowej: 90 zł
Z opłaty zwolnione są pozwolenia na budowę: w sprawach budownictwa mieszkaniowego, w sprawach budowy lub remontu obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych, budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne, dotyczące remontu obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
- Termin wniesienia opłaty: obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym.
- Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej (art. 9 Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635).
Opłaty skarbowe należy wnosić:
- na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu
Bank PEKAO S.A. O/Żywiec
nr 31 1240 4142 1111 0000 4826 6196
- w kasie Urzędu Miejskiego w Żywcu, Rynek 2,
- w punkcie ksero w Żywcu, ul. PCK 2.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Decyzja wydawana jest niezwłocznie, w terminie 1 miesiąca. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od złożenia wniosku.
- Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
- Dokumenty mogą być złożone przez Wnioskodawcę poprzez pocztę tradycyjną, osobiście w urzędzie lub elektronicznie (potwierdzone podpisem, który musi być uwierzytelniony przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20 a ust.1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne zgodnie z art. 63 §3a Kodeksu postępowania administracyjnego – podpis elektroniczny.
- Dokumenty mogą być odebrane przez Wnioskodawcę poprzez pocztę tradycyjną, elektroniczną lub osobiście w siedzibie urzędu.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie - 33 860 50 76
Tryb odwoławczy
- Odwołanie od rozstrzygnięcia sprawy wnosi się w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia, za pośrednictwem tu. Organu, przy pomocy formularza elektronicznego opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, pismem poczta tradycyjną lub osobiście w siedzibie urzędu.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna
Przetwarzanie danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żywcu w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH bądź pod linkiem: https://bip-pzzywiec.finn.pl/bipkod/025