Wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej


Ogólny opis

  1. Zmianę ww. ustawy wprowadza się w art. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw. Zmiana w powołanej ustawie uchyla zapis art. 5b ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, co niesie za sobą konieczność dokonywania przed wydaniem pozwolenia na budowę wyłączeń z produkcji rolniczej chronionych gruntów rolnych we wszystkich obrębach miast:
    1. gleb klas od I do III na glebach mineralnych,
    2. gleb wszystkich klas gruntu na glebach organicznych.
  2. Wyłączenie z produkcji:
    1. Użytków rolnych wytworzonych z gleb pochodzenia mineralnego i organicznego, zaliczonych do klas I, II, III, IIIa, IIIb.
    2. Użytków rolnych klas IV, IVa, IVb, V i VI wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego.
    3. Gruntów pod stawami rybnymi i innymi zbiornikami wodnymi, służącymi wyłącznie dla potrzeb rolnictwa.
    4. Gruntów pod wchodzącymi w skład gospodarstw rolnych budynkami mieszkalnymi oraz innymi budynkami i urządzeniami służącymi wyłącznie produkcji rolniczej oraz przetwórstwu rolno-spożywczemu.
    5. Gruntów pod budynkami i urządzeniami służącymi bezpośrednio do produkcji rolniczej uznanej za dział specjalny, stosownie do przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych.
    6. Gruntów parków wiejskich oraz pod zadrzewieniami i zakrzewieniami śródpolnymi, w tym również pod pasami przeciwwietrznymi i urządzeniami przeciwerozyjnymi.
    7. Gruntów pracowniczych ogrodów działkowych i ogrodów botanicznych.
    8. Gruntów pod urządzeniami: melioracji wodnych, przeciwpowodziowych i przeciwpożarowych, zaopatrzenia rolnictwa w wodę, kanalizacji oraz utylizacji ścieków i odpadów dla potrzeb rolnictwa i mieszkańców wsi.
    9. Gruntów zrekultywowanych dla potrzeb rolnictwa.
    10. Gruntów torfowisk i oczek wodnych.
    11. Gruntów pod drogami dojazdowymi do gruntów rolnych.
    - może nastąpić po wydaniu decyzji zezwalających na takie wyłączenie. W decyzji określa się obowiązki związane z wyłączeniem.
  3. Wydanie decyzji następuje przed uzyskaniem pozwolenia na budowę.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Kserokopia dowodu stwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością (np. umowa kupna - sprzedaży, umowa darowizny, umowa dzierżawy, odpis księgi wieczystej) lub oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, wymaganego przy złożeniu wniosku o pozwolenie na budowę.
  3. Projekt planu zagospodarowania przestrzennego działki (działek) z zaznaczonym obrysem powierzchni do wyłączenia, podpisanym przez uprawniony podmiot (oryginał lub kserokopia z oryginałem do wglądu).
  4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  5. Kserokopia prawomocnej decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu (jeżeli dotyczy).

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
      Starostwo Powiatowe w Żywcu
      Wydział Geodezji Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
      34-300 Żywiec , Al. Wolności 2
      sekretariat - pok. nr 48
    2. Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13
      w Biurze Podawczym
    3. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
      wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    4. Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.
  2. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  3. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Zamawiający zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Wniosek jest wolny od opłat.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja o wyłączeniu gruntów rolnych z produkcji lub Decyzja o odmowie wyłączenia gruntów rolnych z produkcji wydawana jest w terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
    2. Poprzez pocztę tradycyjną.
    3. Osobiście w siedzibie urzędu.
  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Pliki do pobrania

14‑05‑2021 10:25:48
Dokumenty:
Plik docx Wniosek o wydanie zezwolenia na wylaczenie grunt z prod rolniczej - wers dost.docx
25‑05‑2021 08:16:02
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
23KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Wniosek o wydanie zezwolenia na wylaczenie grunt z prod rolniczej - wers dost.pdf
25‑05‑2021 08:16:02
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
126KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Bukowski tel.:33 860 50 99 fax: 33 860 50 83 , w dniu:  10‑05‑2021 08:16:38
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Mateusz Bukowski tel.:33 860 50 99 fax: 33 860 50 83 , w dniu:  10‑05‑2021 08:16:38
Data ostatniej aktualizacji:
06‑10‑2021 15:12:15
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie