Zwrot prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem zatrzymanego na okres nieprzekraczający 1 roku


Ogólny opis

  1. W związku z wejściem w życie z dniem 25 lutego 2016 r. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, elektroniczne formularze do złożenia wniosku drogą elektroniczną zostaną udostępnione po opublikowaniu wzoru przez ministerstwo w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów.
  2. Prawo jazdy / pozwolenie zatrzymane na okres nieprzekraczający 1 roku wydaje się osobie uprawnionej po ustaniu przyczyn zatrzymania oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej.
  3. W celu odzyskania prawa jazdy / pozwolenia należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
  4. Kierowca może posiadać tylko jedno ważne prawo jazdy.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, o ile jest wymagane.
  4. Oryginał orzeczenia psychologicznego stwierdzającego brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami, o ile jest wymagane.
  5. Zaświadczenie o ukończeniu kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, o ile jest wymagane.
  6. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu).
    W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
  7. Cudzoziemiec ubiegający się o otrzymanie polskiego prawa jazdy dołącza do wniosku kserokopię karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  8. Dodatkowe parametry załączników w przypadku składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego:
    Parametry wymagane dla zdjęcia (załączonego do wniosku elektronicznego):
    1. Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie.
    2. Przestrzeń barw: sRGB.
    3. Głębia kolorów: 24 bity.
    4. Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli.
    5. Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
    6. Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
    Parametry wymagane dla skanu podpisu interesanta (załączonego do wniosku elektronicznego):
    1. Skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp. Podpis do skanowania musi być złożony czarnym długopisem lub piórem.
    2. Przestrzeń barw : greyscale (skala odcieni szarości).
    3. Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: min 300 x 111 pikseli.
    4. Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszy niż 80/100.
    Parametry wymagane dla pozostałych załączników (załączonych do wniosku elektronicznego):
    1. Skan w formacie JPEG.
    2. Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
    3. Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.
    4. Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
    5. Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100.

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.

      Wydział Komunikacji Żywiec
      34-300 Żywiec Al. Wolności 2

      Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę.

  2. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.

  3. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Kwota opłaty ewidencyjnej: 0,50 PLN.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku dokonywana jest czynność zwrotu prawa jazdy / pozwolenia bądź wydawana jest decyzja o odmowie zwrotu prawa jazdy / pozwolenia.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Osobiście w siedzibie urzędu.
    2. Poprzez pocztę tradycyjną.
  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Pliki do pobrania

03‑09‑2021 12:11:50
Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wydanie prawa jazdy.pdf
03‑09‑2021 12:12:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
332KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Wniosek o wydanie prawa jazdy.doc
03‑09‑2021 12:12:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
291KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula RODO.pdf
03‑09‑2021 12:12:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
76KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx Klauzula RODO.docx
03‑09‑2021 12:12:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
17KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Bukowski tel.:33 860 50 99 fax: 33 860 50 83 , w dniu:  03‑09‑2021 12:11:44
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Mateusz Bukowski tel.:33 860 50 99 fax: 33 860 50 83 , w dniu:  03‑09‑2021 12:11:44
Data ostatniej aktualizacji:
20‑09‑2021 10:56:38
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie