Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części


Ogólny opis

  1. Do użytkowania obiektu zgodnie z nowym przeznaczeniem można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
  2. W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia, właściwy organ nakłada w drodze postanowienia obowiązek uzupełnienia brakujących dokumentów w określonym terminie, a w przypadku ich nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
  3. Zgłoszenie jest ważne nie dłużej niż 2 lata od określonego w zgłoszeniu terminu rozpoczęcia użytkowania obiektu zgodnie z nowym przeznaczeniem.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz zgłoszenia (PB-18)
  2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
  3. Opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania.
  4. Zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi.
  5. Zaświadczenie lub kopię zaświadczenia wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  6. Ekspertyza techniczna wykonana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności.
  7. W zależności od potrzeb – pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw.
  8. W przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa pożarowego – do zgłoszenia należy dołączyć ekspertyzę rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
  9. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  10. Klauzula informacyjna RODO dla klientów Starostwa Powiatowego w Żywcu.

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
      wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Zgłoszenie jest wolne od opłat.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym.

Opłaty skarbowe należy wnosić: na konto Urzędu Miejskiego w Żywcu :

Bank PEKAO S.A. O/Żywiec 

nr 31 1240 4142 1111 0000 4826 6196

  1. w kasie Urzędu Miejskiego w Żywcu, Rynek 2.
  2. w punkcie ksero w Żywcu, ul. PCK 2.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Do wykonywania robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia można przystąpić, jeżeli w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji, lub nałoży obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w drodze decyzji.
  2. W przypadku braku wymaganych dokumentów organ administracji architektoniczno-budowlanej nakłada w drodze postanowienia obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w określonym terminie, a w przypadku ich nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw w drodze decyzji. Nałożenie ww. obowiązku przerywa bieg terminu 21 dni na wniesienie przez organ sprzeciwu.
  3. Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania jest ważne nie dłużej niż 2 lata od doręczenia zgłoszenia.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie 33 860 50 76.

Tryb odwoławczy

  1. W przypadku wniesienia sprzeciwu przez tut. organ przysługuje stronom postępowania odwołanie.
  2. Odwołanie od rozstrzygnięcia sprawy wnosi się w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia, za pośrednictwem tu. Organu, przy pomocy formularza elektronicznego opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, pismem poczta tradycyjną lub osobiście w siedzibie urzędu.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Przetwarzanie danych osobowych

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żywcu w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH bądź pod linkiem: https://bip-pzzywiec.finn.pl/bipkod/025

Pliki do pobrania

04‑05‑2021 14:37:35
Dokumenty:
Plik docx PB-5-Oświadczenie o posiadanym prawie.docx
28‑09‑2021 12:48:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
31KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf PB-5-Oświadczenie o posiadanym prawie.pdf
28‑09‑2021 12:48:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
207KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx PB-18-Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania.docx
28‑09‑2021 12:48:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
23KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf PB-18-Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania.pdf
28‑09‑2021 12:48:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
461KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx Klauzula RODO.docx
28‑09‑2021 12:48:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
17KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula RODO.pdf
28‑09‑2021 12:48:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
73KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Bukowski tel.:33 860 50 99 fax: 33 860 50 83 , w dniu:  04‑05‑2021 14:33:39
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Mateusz Bukowski tel.:33 860 50 99 fax: 33 860 50 83 , w dniu:  04‑05‑2021 14:33:39
Data ostatniej aktualizacji:
07‑10‑2021 08:44:01
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie