Wydanie tablic indywidualnych
 
   Ogólny opis
  - Dla pojazdów zarejestrowanych na terenie RP wymogiem jest powiadomienie o każdorazowym zbyciu lub nabyciu pojazdu w terminie do 30 dni. Właściciel, który nie zawiadomi starostę o nabyciu lub zbyciu pojazdu podlega karze pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 PLN.
  - Tablice indywidualne dla danego pojazdu można zamówić tylko dla pojazdów samochodowych (czyli nie są wydawane m.in. dla motorowerów) w następujących przypadkach:. 
 - w przypadku rejestracji pojazdu,
  - w przypadku, gdy ma być dokonana wymiana tablic podczas rejestracji,
  - w przypadku, gdy nastąpiło zgubienie, kradzież lub zniszczenie w stopniu powodującym nieczytelność dotychczasowych tablic,
  - w przypadku, gdy dotychczasowe tablice są czarne.
  
   - Tablice indywidualne zawierają: wyróżnik województwa oraz wyróżnik indywidualny.
  - Wyróżnik ten może się składać z liter i cyfr w liczbie od 3 do 5 z zastrzeżeniem, że nie więcej niż 2 ostatnie litery można zastąpić cyfra. Wyróżnik indywidualny może być tworzony z następujących liter: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z.
  - Wyróżnik indywidualny jest określany przez właściciela pojazdu. Wyróżnik indywidualny stanowi wyraz, skrót lub określenie w języku polskim, nie może zawierać treści obraźliwych lub niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.
  - Tablice indywidualne są przypisane do danego pojazdu, ale nie do właściciela pojazdu. Dotychczasowy właściciel pojazdu, na którego wniosek były wydane tablice indywidualne, w przypadku sprzedaży pojazdu nie może zachować, ani też zamówić tych samych tablic dla innego pojazdu.
  - Tablice indywidualne wydane już dla danego pojazdu w innym urzędzie w trakcie kolejnej rejestracji pojazdu w kolejnym urzędzie są jedynie legalizowane (zmieniane są im znaki legalizacyjne), a nie złomowane, jeśli nie następuje zmiana właściwości miejscowej organu prowadzącego ewidencję tablic indywidualnych (dotyczy rejestracji w obrębie jednego województwa).
  - Na okres oczekiwania na odbiór zamówionych tablic indywidualnych można otrzymać tablice tymczasowe.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  - Dokumenty są wymagane takie, jak zgodnie z procedurą postępowania w kartach usług odpowiednio dla: 
 - Pierwsza rejestracja fabrycznie nowego pojazdu zakupionego na terytorium RP.
  - Rejestracja pojazdu powierzonego przez zagraniczną osobę fizyczną lub prawną.
  - Rejestracja pojazdu zarejestrowanego dotychczas w innym mieście/ starostwie.
  - Rejestracja pojazdu zarejestrowanego w tym samym mieście/ starostwie.
  - Wymiana zniszczonych tablic rejestracyjnych.
  - Wymiana czarnych tablic rejestracyjnych.
  
   
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   - Dokumenty do wglądu należy przedstawić: 
 - W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
  - W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
  
   - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Opłata za wydanie tablic indywidualnych: 
 - dla tablic samochodowych: 1000 PLN
  - dla tablicy motocyklowej: 500 PLN
  
   - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Średni czas oczekiwania na otrzymanie tablic indywidualnych wynosi ok. 3 tygodni.
  - Dokumenty i tablice odbierane są osobiście za potwierdzeniem odbioru.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  13‑09‑2021 09:58:01 
      Dokumenty:
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 18‑07‑2023 09:51:44 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie