Ogólny opis
  - Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  - W celu wykreślenia adnotacji w dowodzie rejestracyjnym należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dowód rejestracyjny.
  - Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
  - Zaświadczenie o wykonanym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu potwierdzające demontaż instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem.
  - Dokument określający tożsamość właściciela: 
 - Osoba fizyczna: dowód osobisty.
  - Osoby prawne: 
 - Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
  
   - Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne: 
 - Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
  - Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  
   
   - Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
  - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami które najczęściej są używane podczas wykreślenia z dowodu adnotacji o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem – lecz w sprawach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentacji w Urzędzie może być konieczne dostarczenie dokumentów, które nie są wymienione w powyższym wykazie.
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   - Dokumenty do wglądu należy przedstawić: 
 - W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
  - W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
  
   - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Wniosek jest wolny od opłat.
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Niezwłocznie, po złożeniu wymaganych dokumentów, dokonywane jest wykreślenie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym oraz w karcie pojazdu - o ile została wydana - o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem.
  - W przypadku odmowy w terminie do 1 miesiąca wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wykreślenia ww. wpisu do dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, jeżeli była wydana.
  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: 
 - Poprzez pocztę tradycyjną.
  - Osobiście w siedzibie urzędu.
  
   - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.