Dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o przystosowaniu pojazdu do ciągnięcia przyczepy (HAK), nauki jazdy (L), usług taksówkowych (TAXI)
 
   Ogólny opis
  - Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  - W celu dokonania wpisu w dowodzie rejestracyjnym należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dowód rejestracyjny.
  - Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
  - Zaświadczenie z przeprowadzonego dodatkowego badania technicznego pojazdu.
  - Dokument określający tożsamość właściciela: 
 - Osoba fizyczna: dowód osobisty.
  - Osoby prawne: 
 - Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
  
   - Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne: 
 - Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
  - Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  
   
   - Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
  - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami które najczęściej są używane podczas czasowego wycofania pojazdów z ruchu – lecz w sprawach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentacji w Urzędzie może być konieczne dostarczenie dokumentów, które nie są wymienione w powyższym wykazie.
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP
 wybierając formularz/ / usługę "pismo ogólne do urzędu" opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   - Dokumenty do wglądu należy przedstawić: 
 - W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
  - W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
  - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
   
 Opłaty
  - Wniosek jest wolny od opłat.
  - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
  - Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Niezwłocznie, po złożeniu wymaganych dokumentów, dokonywana jest adnotacja w dowodzie rejestracyjnym oraz w karcie pojazdu - o ile została wydana - zgodnie z wnioskiem.
  - W przypadku odmowy w terminie do 1 miesiąca wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie dokonania ww. wpisu do dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, jeżeli była wydana.
  - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
  - Poprzez pocztę tradycyjną.
  - Osobiście w siedzibie urzędu.
  - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.  
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  02‑09‑2021 12:04:16 
      Dokumenty:
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
           
 Klauzula RODO.docx  02‑09‑2021 12:04:32 
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
           
 Klauzula RODO.pdf  02‑09‑2021 12:04:32 
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 06‑10‑2021 12:07:56 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie