Wydanie zaświadczenia o posiadaniu lub nieposiadaniu pojazdu
 
   Ogólny opis
  - Zaświadczenie wydaje się, jeżeli: 
 - Przepis prawa wymaga urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego.
  - Osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez dany organ ewidencji, rejestrów lub z innych danych znajdujących się w jego posiadaniu.
  
   - Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
  - Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy.
  - W celu uzyskania zaświadczenia o posiadaniu lub nieposiadaniu pojazdu należy złożyć stosowny wniosek.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony odręcznie wniosek.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   - Dokumenty do wglądu należy przedstawić: 
 - W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
  - W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
  
   - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Kwota opłaty: 17 PLN.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  - Sytuacje, w których opłata skarbowa nie jest pobierana, zostały opisane w art. 2, 3 i 3a ustawy o opłacie skarbowej.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - W terminie do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku wydaje się zaświadczenie bądź postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o treści żądanej przez Wnioskodawcę. 
 - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
  - Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
  - Poprzez pocztę tradycyjną.
  
   - Osobiście w siedzibie urzędu.
  - O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  17‑09‑2021 09:39:02 
      Dokumenty:
   
 Klauzula RODO.docx  17‑09‑2021 09:39:21 
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
           
 Klauzula RODO.pdf  17‑09‑2021 09:39:21 
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 18‑07‑2023 10:20:31 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie