Rejestracja czasowa pojazdu na wniosek jednostki uprawnionej lub jednostki badawczej producenta pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części - w celu umożliwienia odpowiednich badań
 
   Ogólny opis
  - Dla pojazdów zarejestrowanych na terenie RP wymogiem jest powiadomienie o każdorazowym zbyciu lub nabyciu pojazdu w terminie do 30 dni. Właściciel, który nie zawiadomi starostę o nabyciu lub zbyciu pojazdu podlega karze pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 PLN.
  - Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje starosta (w miastach na prawach powiatu - prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.
  - Czasowej rejestracji dokonuje się na okres do 6 miesięcy.
  - Po upływie terminu czasowej rejestracji pozwolenie czasowe i tablice rejestracyjne zwraca się do organu, który je wydał.
  - W celu dokonania czasowej rejestracji pojazdu należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
  - Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC.
  
 Wymagane dokumenty
  - Wypełniony formularz wniosku.
  - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty rejestracyjnej i ewidencyjnej.
  - Dotychczasowe tablice rejestracyjne.
  - Dokument upoważniający w/w jednostki do przeprowadzenia odpowiednich badań.
  - Dokument potwierdzający własność lub upoważniający do dysponowania pojazdem.
  - Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
  - Dokument określający tożsamość właściciela: 
 - Osoba fizyczna: dowód osobisty.
  - Osoby prawne: 
 - Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
  
   - Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne: 
 - Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
  - Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  
   
   - Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  
 Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami które najczęściej są używane podczas rejestracji pojazdów – lecz w sprawach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentacji w Urzędzie może być konieczne dostarczenie dokumentów, które nie są wymienione w powyższym wykazie.
 Sposób dostarczania dokumentów
  - Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
 - Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  - Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  - Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
  
   - Dokumenty do wglądu należy przedstawić: 
 - W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
  - W sytuacji korzystania ze skrzynki ePUAP - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku.
  
   - Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  - W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  
 Opłaty
  - Opłaty w przypadku rejestracji czasowej pojazdu na wniosek jednostki upoważnionej do przeprowadzenia badań homologacyjnych lub jednostki badawczej producenta pojazdu w celu umożliwienia odpowiednich badań: 
 - 406 PLN za rejestrację samochodu;
  - 391 PLN za rejestrację motocykla, przyczepy lub naczepy;
  - 388 PLN za rejestrację motoroweru.
  
   - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  
 Terminy i sposób załatwienia sprawy
  - Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku wydawane jest pozwolenie czasowe i odpowiednio - czasowe tymczasowe badawcze tablice rejestracyjne bądź wydawana jest decyzja o odmowie wydania pozwolenia czasowego.
  - Dokument odbierany jest osobiście za potwierdzeniem odbioru na decyzji.
  
 Informacje na temat przebiegu sprawy
  - Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
  
       Pliki do pobrania
  16‑09‑2021 14:29:30 
      Dokumenty:
      Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/pdf
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
              Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  Typ dokumentu:
 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
     Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
                     
     Informacja wytworzona przez:
     Informacja wprowadzona do BIP przez:
     Data ostatniej aktualizacji:
 20‑09‑2021 10:38:02 
    Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie